Torsdag 19/02 | Café Klotet | Fest

Vi fyller två år och har fest!

Tänk, det har redan gått två år sedan vi öppnade dörrarna för första gången!? Det firar vi ordentligt torsdag den 19 februari med fest från kl. 16.00 till 02.00. Kvällen tar plats i våra två rum, med två olika upplevelser, under ett gemensamt tema: duo, dubbel och två!

 

I matsalen serverar vi en jubileumsmeny för 550 kr som speglar det bästa från våra första två år. Under middagen rullar även en vagn från Supermercado runt med utvalda delikatesser som kompletterar upplevelsen.

 

MENYN:

Med reservation för eventuella förändringar. 

 

Snacks:
Klotet’s Flatbread med tryffelfärskost
Friterad rosenkål med citrondipp

 

Förrätt:
Crudo på pilgrimsmussla
Grand Gourmet surprises

 

Varmrätt:
Klotet’s grillade fiskspett med tillbehör

 

Dessert:
Bränd gräddglass med kvittensylt

 

I Klotetrummet gäller drop-in hela kvällen med drinkvagn, festpriser och dubbelkombos. Vårt husband spelar flera set under ledning av Niclas Skagstedt, och en hemlig duo dyker upp som kvällens överraskning. Du kan räkna med musik, firande, kanske fiskdamm och hög stämning.

 

Vi ser fram emot att fira med er gäster som har varit med och gjort våra två första år till de bästa. Nu skålar vi för många år till och nya kvällar och minnen!

 

BOKA BORD TILL VÅR TVÅÅRSFEST

preview image
Lördag 13/06 | Café Klotet | DJ
SUPERCAT FROM ADDIS

När plötsligt alla lyssnade på etiopisk jazz för några år sedan var det tack vare SuperCat from Addis, banne mig. Hon är många år före oss alla!  Ambassadören för god och eklektisk smak har breddat kulturkanon länge nu. Lyssna uppmärksamt på lördag så kommer du om fem år känna igen låten, och tas tillbaka till lördagen 13 juni på Klotet när det pocherade ägget var utmärkt och Bloody Maryn perfekt het. (Alkoholfritt alternativ finnes)