Fredag 3/05 | DJ

Lisa & Filip

Lisa är ena halvan av olika duos, t ex Miljon och Arranging Things.
Filip är Lisas favorit-DJ och det här är första gången de spelar ihop.
Filip hälsar att han bara kommer spela dova röster, trummaskiner genom reverb och strama gitarrer. Så alla saxofoner ni hör är Lisas!
Lyssna på Filips senaste NTS-mix “Doing Time” här.
Lisas spellistor finns tex här och här.
Kom, det blir kul, mysigt och ett hundra procent låtar som hade varit hits om tiden inte var ur led.
17-21
preview image
Lördag 13/06 | Café Klotet | DJ
SUPERCAT FROM ADDIS

När plötsligt alla lyssnade på etiopisk jazz för några år sedan var det tack vare SuperCat from Addis, banne mig. Hon är många år före oss alla!  Ambassadören för god och eklektisk smak har breddat kulturkanon länge nu. Lyssna uppmärksamt på lördag så kommer du om fem år känna igen låten, och tas tillbaka till lördagen 13 juni på Klotet när det pocherade ägget var utmärkt och Bloody Maryn perfekt het. (Alkoholfritt alternativ finnes)